Resume från mässan

 
Det blev bara en dag på mässan för min del. Det var mässan preview fabrics & accessories i nacka strand onsdag torsdag, där en massa leverantörer med tyger, knappar, etiketter, resårband ställer ut, flera tusen olika produkter att kika på. Underbart! Rena himmelriket faktiskt, blev lite besviken på att de hade så lite mönstrade tyger som jag egentligen var ute efter, men det får lösas i efterhand.. Träffade min leverantör från Danmark, en supergo tjej som jobbar med detaljer till kläder och har superbra service, hjälper mig med allt. Hon kände igen mig direkt och kom fram och hälsade, kul.
 
Har i alla fall beställt en massa tyger nu, men blev mest inför nästa höstkollektion, mycket stickat och tjocka ulltyger. Kan avslöja att jag kommer att satsa på en mindre herrkollektion till hösten 2014, hoppas att ni kommer att gilla det! Börjar förstå varför det alltid finns finare herrkläder än till oss ladys, det finns mycket finare tyger som passar till herrkläder. Jag hittade alla tyger jag skulle ha till herrkläderna men bara hälften till damkläderna. Men har fått många bra kontakter som jag kommer att hitta fina mönstrade tyger hos, måste hitta lite tid att åka och kika på proverna bara!

Kommentera här: