110% fokus på kollektionen

Eftersom jag har 110% fokus på damkollektionen till hösten 2014 sen jag träffade en tjej som inspirerade och hjälpte mig i rätt riktning igen. Gav mig tips och energi till att lyckas bygga från scratch. Vi gick igenom mina skisser, valde ut en stabil kollektion som vi båda tyckte kändes rätt både säljmässigt, känslan och intrycket. Det kändes väldigt bra, allt detta utifrån mina egna skisser! Materialprover har jag tagit fram och vi kom tillsammans fram till några som passade bäst. Efter det har vi lagt upp kalkyler, lagt upp en säljplan, bokat in viktiga datum 2014 som jag behöver vara med på för att visa upp mig på bästa sätt. Skrivit listor på butiker, press och annat viktigt som jag kommer att behöva när jag påbörjar mina samtal och boknngar. Just nu har jag tagit in hennes tjänster till konstruktion och den processen är egentligen den som kommer att ta mest tid, provningr fram och tillbaka osv.
 
Men det kommer bli sjukt roligt! Min modedesigner jobbar idag på ett väldigt stort företag som tagit sig en bra bit i modebranschen, ett märke jag själv alltid jämfört mig med och velat jobba med. Det är en sån ära och lite sjukt! Allt leder till något, vissa saker får man kämpa för, vissa saker för man som belöning, vissa saker har man inte klarat av och måste kämpa vidare. Men om man vill något väldigt mycket så ger man inte upp. Jag har hållt på med mina kläder i ca ett år, lite mer och nu känner jag att jag har lite kött på benen. Det känns tryggt! 
 
Haha, det jag ville komma till var att herrkollektionen kommer att bli mycket mycket mindre, som det var tänkt från början. Den kommer bara att vara en liten del utav mina kläder (en väldigt bra liten del) såklart! Det kommeer bli riktigt bra det som kommer att komma! Håll ut en månad till, underkläder behöver ju alla och varför inte ta de som syns bäst och ser bäst ut? Haha vi får se vad ni tycker, ska bli sjukt spännande! 
 
Till mitt nya projekt, det lilla jag kan avslöja: Jag kommer att tillsammans med ett gäng härliga, glada och motiverade tjejer köra igång en hemsida som med varsina bloggar kommer att motivera, inspirera och informera er om vad som händer i våra liv, jobb, intressen och fartfyllda dagar. Vi kommer att anordna egna event, gå på andra event, resa, jobba hårt tillsammans! Det kommer bli jättekul och mer om det kommer ni att få läsa närmare lanseringen. Vilka dom är kommer jag också att avslöja lite senare, vi kommer att starta en facebooksida som ni väldigt gärna få följa så fort den kommer upp. Där kommer ni få info om allt som händer! 

Kommentera här: