Kollektionsjobb

Har jobbat hemmifrån med diverse jobb med kollektionen idag, igår på mötet bestämde vi vilka modeller som vi skulle köra på efter många funderingar och omval, har skissat upp dem i vå upplagor och satt ihop dem med rätt tyger och med de material vi kommer att köra på nu. Det känns jättebra och som att det blev de absolut bästa plaggen kvar, ska bli spännande att se dem klara. Första processen är nu att få dem uppritade i datorn vilket Kristin jobbar med just nu, samtidigt som jag lägger upp säljplanen inför kollektionen. Eftersom mina mått var närmast de provmodellen skulle ha så kommer vi att vara flexibla med konstruktionsjobbet och det kommer att gå snabbare att få fram dem.
 
Kommer att spendera mycket av min tid i Stockholm och ute på jobb i Januari, så får se till att lösa det med andra jobb. Men kommer bli så himla roligt!! Har tre superspännande månader framför mig med konstruktion, avprovningar, material tillval, mässor, butiksbesök, produktion, marknadsföring, plåtningar, försäljning..

Känner bara woopwoop, high on life, fokusera på det som ger mig något. Det andra ser vi inte !

Kommentarer:

1 Elsa Ohrås:

Hej! Vilken fin blogg du har! Skulle bli så sjukt glad om du kollade och kanske till och med kommenterade lite på min också? :)<3

2 Petra:

Vilket kul jobb (: Hur går designprocessen till? Är det du som ritar, syr upp testplagg och sånt, eller är ni flera som jobbar tillsammans?

Svar: Det är svinkul! Den är lång men roligt, först skissar jag sen har jag en känd modedesigner som hjälper mig nu med att få in skisserna i datorn tllsammans med måttlistor på alla modeller, sen tillverkar vi mönster utifrån de här skisserna, sen har jag en fabrik som syr en toiler, sen gör vi ev. ändringar sen skickar de en nytt prov, när vi är nöjda så skickar de säljprover. :) Så det är jag som jobbar och tar hjälp av en modes´designer och fabrik. :)
Emma Hellgren

3 Jenny:

U go girl!!

4 Petra:

Tack för svaret! (: Är det en svensk eller utländsk fabrik? Och hur "hittade" du till den? Förlåt om jag har många frågor, men jag tycker att sådant här är så intressant, och det är så sällan som man faktiskt har chansen att fråga (:

Svar: Ingen fara, hatar själv när folk inte delar med sig :)
Det är en svensk jag jobbar med nu, hittade den genom google. Vet att det finns en annan fabrik i Borås som är väldigt duktiga också. Jag har vart på tygmässor och fått kontakt med den. :)
Emma Hellgren

5 Petra:

Tack så hemskt mycket för svaren! (:

6 isabella:

så kul arbete, lycka till!

8 Elina:

Jag har en tävling på min blogg där du kan vinna 250:- i presentkort på Canvas of Sweden, kika in och va med!
Tävlingen avslutas idag!

9 Lisa:

Fin blogg :)

Kommentera här: