Vad gör dig nervös?

För en månad sen trodde jag att jag visste vad jag ville jobba med.. 
 
Att varje månad ta en väldigt stor del av lönen och investera i tyger och annat som rör företaget och sedan se planerna skjutas upp hela tiden.. Att man har fått jobba dubbelt och många nätter det gör mig ingenting, jag skulle kunna jobba dygnet runt! Men när man litar på någon som säger sig kan fixa det och de inte gör det om och om igen. Då blir jag lack! Jag lägger ner massa pengar och tid på något som jag ser att inte kommer funka om jag jobbar så mycket och jag inte hittar något med samma driv och intresse för att just sy som mig själv. Så känns det ovärt.. Jag har fortfarande inte bestämt mig, jag vill ju vara med på Sthlm attitude osv..
 
Jag följer bland annat Johannes hansen på instagram och många andra peppande personer som kommer med starka ord och härliga uttryck som gör att man bara vill sväva runt bland molnen, prova allt! Alla idéer jag har i huvudet, jag ska testa dom! Jag är öppen för allt, för jag vet inte riktigt vad jag vill göra med mitt liv just nu.. Jag vet vad jag ska göra, men inte hur och varför? Just nu har jag fått en idé som jag tror stenhårt på! OCH den kommer ge mig en massa roliga minnen och en knuff framåt mot det jag verkligen vill. Jag vet själv vad jag har för mål och jag vet vart jag ska!
 
Men just nu försöker jag strukturera samtidigt som jag kör hårt på mina intressen, idéer, reser och jobbar. Man kan göra allt det om man vet att det gynnar en, och det gör det, verkligen! 
 
"Fjärilar i magen, klumpen i halsen och den höga pulsen är priset du måste betala för dina drömmar", "Alla mänskliga framsteg började med en vanlig människa som var nervös", "Modiga människor lever inte för evigt, men fega människor lever inte alls", Rädslan hjälper dig att fatta beslut, välj det som gör dig nervös", "Mod är inte att känna rädsla, mod är att känna rädsla och göra det ändå" Johannes Hansen
 
Kan sitta hur länge som helst och läsa sånt här, det stämmer så jäkla bra. Får jag en fråga och den känns obekvämt och nervöst, men jag vet att jag kommer att få ut nåt utav det, så tackar jag ja och kör ändå. Man växer! Tänkte tipsa om att Johannes har en föreläsning i Falun den 3dje december, "In love with fear", den tycker jag verkligen ni ska gå på! 
 
Nu blev det ett väldigt rörigt inlägg, men om ni som jag inte vet vad ni vill med ert liv, karrirär osv, gör det ni tycker är kul! Mitt tips, skaffa en fast inkomst och ut och prova på, allt! Våga ta kontakt med nya människor som verkar intressanta, kanske kan det förändra din uppfattning, kanske kan de ge dig inspiration, jag lovar att det kommer att vara värt det! Kasta inte bort tiden på att tänka, prova allt! Du kommer aldrig förlora på det..
 
Kommer berätta för er senare vad jag håller på med just nu och vad mina planer är, det har förändrats en hel del..

Kommentarer:

1 Rebecca&Mathias:

Det är alltid en plan! :) Ha en fortsatt fin Måndag! :)

Svar: Tack detsamma! :)
Emma Hellgren

2 Belinda Breed:

Det är jättejobbigt när man brinner för något och inte hittar någon som funkar att jobba med :/

3 Jenny:

Super bra inlägg! Vi hittar nog vårt "kall" ingivet ska du se!

4 Jenny:

I livet **

Kommentera här: